.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه بابل: شرف شهادت بالاترین ارزش ها است
امام جمعه بابل: شرف شهادت بالاترین ارزش ها است

امام جمعه شهرستان بابل گفت: بالاترین ارزش ها در دین اسلام، شرف و عزت شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم هفتمین روز شهدای دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: تشییع شهدا در فضای دانشگاه حرکت بسیار ارزشمندی است که در چند سال اخیرفضای علمی ما را مزین و متبرک به حضور شهدای گرانقدر کرده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد مهر سیاسی به این دست از امور ارزشی و اسلامی می زنند.

امام جمعه بابل ادامه داد: حضور شهدا ریشه هایی دارد که حقیقت آن در قرآن کریم تاکید شده است.

وی اظهار داشت: باید نگاه های غیرمعمول را از چشم خود برداریم و به حقایق نهفته در این امور ارزشی بپردازیم و بدانیم که این حرکت دقیقا تاکید بر امر خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در میان ارزش ها دو ارزش در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اولین ارزش، شرف علم و فضای علمی است که دانشجویان و اساتید در آن حضور دارند، و باید گفت که علم به افراد شرف می دهد.

وی ادامه داد: جامعه علمی باید این شرف را در زندگی خود تجربه کنند و در جهت ارزش های دینی بکار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: ارزش دیگری که اهل علم باید به آن توجه کنند که شرف شهادت است.

وی گفت: عالم هرچه در مدارج علمی برجسته باشد نباید غرور علمی او را فرا گیرد چرا که شرف شهادت بالاترین ارزش ها است.

امام جمعه بابل گفت: شهادت برای اهل علم و دانشگاهیان آموزنده است که باعث خضوع در انسان می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز به شرف شهادت نمی رسد، گفت: این شهدا معلم انسان ها در هر شرایطی هستند و نباید احساس شود که شرفت علم بالاتر از شرف شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان سخنانش گفت: شهدا افتخار ما هستند و خیر و برکت جامعه اسلامی است و امیدواریم که دانشجویان و دانشگاهیان در نهادینه کردن این فرهنگ تلاش کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در این مراسم گفت: چندين ماه است كه پيگير تدفين پيكر مطهر شهداي گمنام در دانشگاه هستيم و تشييع پيكر مطهر اين شهدا، فضاي معنوي و بستر مناسبي براي تدفين اين عزيزان در دانشگاه را فراهم کرده است.

دکتر عسکر جانعلیزاده بيان داشت: اين مراسم با هدف تكريم شهدا، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و انتظار در دانشگاه برگزار مي‌شود.

وی افزود: سايه حضور شهدا، فضاي دانشگاه را تغيير داده است به طوري كه روحيه همكاري و ايثار نسبت به گذشته نمود پيدا كرده است در واقع فضاي جبهه‌اي در اين دانشگاه حاكم است.

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينكه «دانشگاه مبدأ تحولات است» به اهداف تدفين شهداي گمنام در دانشگاه پرداخت و بيان داشت: دانشگاه براي تدفين شهداي گمنام اهداف مشترك و اهداف خاصي دارد.

دکتر جانعلیزاده با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه «هر شهيدي پرچمي براي استقلال و شرف اين ملت است»، ادامه داد : دانشگاه مأموريتي غير از اين ندارد و به دنبال حفظ شرف و استقلال اين مملكت است و دانشگاه بايد محل به اهتزاز درآوردن اين پرچم باشد.

وي ادامه داد: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تكريم و تجليل شهدا و در دسترس بودن شهدا از جمله اهداف تدفين شهداي گمنام در دانشگاه و ساير نقاط كشور است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.